Administrator Data publikacji: 30 września 2018 11:50

Koncepcją pracy naszego przedszkola jest integracja dzieci zdrowych i niepełnosprawnych

 

Publiczne Przedszkole Nr 19 z Oddziałami Integracyjnymi „RAZEM” to placówka otwarta na potrzeby wszystkich dzieci bez względu na specyfikę ich predyspozycji rozwojowych i edukacyjnych. Staramy się wspomagać i wyrównywać, na miarę indywidualnych możliwości, poziom funkcjonowania dzieci zdrowych i niepełnosprawnych w zakresie wszystkich sfer ich aktywności. Czynimy to w toku zajęć grupowych oraz indywidualnych, prowadzonych przez wykwalifikowaną kadrę nauczycieli wychowania przedszkolnego, pedagogów specjalnych, a także logopedę. Rozwijamy też ukryte w dzieciach zdolności i zainteresowania, wykorzystujemy ich potencjał twórczy, a wszystko to poprzez dodatkowe zajęcia takie jak rytmika, język angielski, nauka tańca, zabawy z piłką itp., stawianie przed dziećmi nowych, ciekawych zadań stymulujących ich indywidualne uzdolnienia, zachęcanie do udziału w konkursach.

Indywidualne podejście do każdego dziecka to priorytet naszej codziennej pracy

Gwarancją efektywnych oddziaływań, skierowanych na stymulowanie rozwoju naszych wychowanków jest współpraca z rodzicami. Dzięki częstym kontaktom (podczas zebrań informacyjnych, spotkań szkoleniowych dotyczących wybranej tematyki, uroczystości przedszkolnych oraz indywidualnych konsultacji )mamy możliwość informowania rodziców o postępach dzieci w zakresie nabywania wiadomości i umiejętności. Prezentujemy wytwory prac wychowanków, dzielimy się opiniami na temat ich funkcjonowania zarówno w środowisku domowym, jak i przedszkolnym. Próbujemy wspólnie interpretować i szukać sposobów radzenia sobie z niepokojącymi zachowaniami. Pedagodzy, jak również logopeda udzielają rodzicom wskazówek do pracy indywidualnej, którą mogą kontynuować w domu, w zależności od konkretnych potrzeb odbywają się też konsultacje specjalistyczne z psychologiem. Nasze przedszkole jest otwarte dla wszystkich rodziców – mają możliwość obserwowania działalności dzieci, a także czynnego uczestnictwa w tych przedsięwzięciach, uczestnictwa w życiu całego przedszkola.

Rodzice naszych wychowanków mają decydujący głos w zakresie planowania i realizacji działań przedszkola.

Obecnie przedszkole posiada 5 oddziałów w tym 2 integracyjne. W grupie integracyjnej może przebywać maksymalnie 20 dzieci w tym 5 dzieci niepełnosprawnych.

Jesteśmy profesjonalnie przygotowani do tego, by skutecznie stymulować rozwój wszystkich dzieci: zdrowych i niepełnosprawnych, a poprzez to przygotować ich do osiągnięcia gotowości szkolnej. Nasza placówka wyposażona jest w sprzęt rehabilitacyjny i gimnastyczny min suchy basen”.

Przedszkole dysponuje przestronnymi salami wyposażonymi w funkcjonalne meble, atrakcyjne zabawki, pomoce dydaktyczne i środki audiowizualne. Ze względu na swoją specyfikę przedszkole otrzymało pomoce dydaktyczne w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

Przedszkole zatrudnia:

  • wykwalifikowaną kadrę nauczycieli
  • wychowania przedszkolnego
  • logopedę
  • specjalistów z zakresu pedagogiki specjalnej.

Oferujemy dzieciom zajęcia dydaktyczno-wychowawcze oraz różne formy aktywności realizowane z wykorzystaniem metod takich, jak: metoda aktywności muzycznej M.i Ch. Knillów, metody dobrego startu, W. Sherborne, Labana, muzykoterapia, relaksacja itp. Prowadzimy również zajęcia z wykorzystaniem technologii komputerowej, w swojej pracy opieramy się też na multimedialnych programach edukacyjnych.

W naszym przedszkolu dzieci uczą się poprzez zabawę !

Staramy się aby dzieci nabywały umiejętności empatii, wzajemnej akceptacji i wrażliwości na potrzeby innych.

Nasze przedszkole organizuje zajęcia dodatkowe dla dzieci:

Bezpłatne:

  • język angielski
  • rytmika
  • taniec
  • zabawy z piłką
  • dogoterapia
  • gimnastyka korekcyjna

Jesteśmy otwarci na indywidualne potrzeby dzieci w zakresie żywienia.

W ciągu roku szkolnego organizujemy wycieczki do lasu, parku, teatru. Urządzamy także „Festyn Rodzinny”. Nasze pociechy biorą udział w konkursach plastycznych, muzycznych, sportowych i ekologicznych.

Każdego roku rodzice mają możliwość obserwowania lub uczestnictwa w zajęciach otwartych.

 

Hymn Naszego Przedszkola

Hymn  Naszego  Przedszkola:

„Najlepiej razem”

Słowa:

Wanda Chotomska

Kiedy jesteś sam jak palec, sam jak palec.
Świat wygląda dość ponuro i paskudnie.
Bo o smutki, bo o smutki dużo łatwiej,
a o radość, a o radość znacznie trudniej.

Refren:
Najlepiej razem, najlepiej razem
cieszyć się książką, piosenką, obrazem.
I z przyjacielem dzielić każdą swoją
myśl najlepiej razem, zawsze razem
– tak jak dziś.

Kiedy jesteś wśród przyjaciół, to wiadomo
– w trudnych chwilach na drugiego można
liczyć. Bo jak nawet skrzydła trochę ci oklapną,
to przyjaciel własnych skrzydeł w mig pożyczy.

Nauczyciele Publicznego Przedszkola Nr 19 z Oddziałami Integracyjnymi RAZEM w Kaliszu – rok szkolny 2018/19

 

Nauczyciele Publicznego Przedszkola Nr 19 z Oddziałami Integracyjnymi RAZEM w Kaliszu – rok szkolny 2017/18
Lp. Imię i nazwisko kompetencje Stopień awansu zawodowego
1. mgr    Henryka Mendyk dyrektor nauczyciel dyplomowany
2. mgr    Beata Dudczak n-l. wych. przedszk. nauczyciel mianowany
3. mgr    Kinga Łuczak n-l. wych. przedszk. nauczyciel mianowany
4. mgr    Małgorzata Pilarska n-l. wych. przedszk. nauczyciel kontraktowy
5. mgr    Urszula Nowacka n-l. wych. przedszk. nauczyciel mianowany
6. mgr    Aleksandra Banasiewicz n-l. wych. przedszk. nauczyciel mianowany
7. Sn      Bożena Trzcińska n-l. wych. przedszk. nauczyciel mianowany
8. Sn      Maria Kowalczyk n-l. wych. przedszk. nauczyciel kontraktowy
9. mgr    Dorota Kulawiecka-Dolat n-l. wspomagający nauczyciel mianowany
10. mgr    Elżbieta Szefer n-l. wspomagający nauczyciel dyplomowany
11. Lic.     K.Budzińska n-l. wych. przedszk. nauczyciel mianowany
12. lic      Aneta Piotrowska n-l. wych. przedszk. nauczyciel mianowany
13. mgr    Honorata Pogorzelska logopeda nauczyciel dyplomowany