O Przedszkolu Nr 19 w Kaliszu
Koncepcją pracy naszego przedszkola jest integracja dzieci zdrowych i niepełnosprawnych
Publiczne Przedszkole Nr 19 z Oddziałami Integracyjnymi „RAZEM” to placówka otwarta na potrzeby wszystkich dzieci bez względu na specyfikę ich predyspozycji rozwojowych i edukacyjnych. Staramy się wspomagać i wyrównywać, na miarę indywidualnych możliwości, poziom funkcjonowania dzieci zdrowych i niepełnosprawnych w zakresie wszystkich sfer ich aktywności. Czynimy to w toku zajęć grupowych oraz indywidualnych, prowadzonych przez wykwalifikowaną kadrę nauczycieli wychowania przedszkolnego, pedagogów specjalnych, a także logopedę. Rozwijamy też ukryte w dzieciach zdolności i zainteresowania, wykorzystujemy ich potencjał twórczy, a wszystko to poprzez dodatkowe zajęcia takie jak rytmika, język angielski, nauka tańca, zabawy z piłką itp., stawianie przed dziećmi nowych, ciekawych zadań stymulujących ich indywidualne uzdolnienia, zachęcanie do udziału w konkursach.
Indywidualne podejście do każdego dziecka to priorytet naszej codziennej pracy
Gwarancją efektywnych oddziaływań, skierowanych na stymulowanie rozwoju naszych wychowanków jest współpraca z rodzicami. Dzięki częstym kontaktom (podczas zebrań informacyjnych, spotkań szkoleniowych dotyczących wybranej tematyki, uroczystości przedszkolnych oraz indywidualnych konsultacji )mamy możliwość informowania rodziców o postępach dzieci w zakresie nabywania wiadomości i umiejętności. Prezentujemy wytwory prac wychowanków, dzielimy się opiniami na temat ich funkcjonowania zarówno w środowisku domowym, jak i przedszkolnym. Próbujemy wspólnie interpretować i szukać sposobów radzenia sobie z niepokojącymi zachowaniami. Pedagodzy, jak również logopeda udzielają rodzicom wskazówek do pracy indywidualnej, którą mogą kontynuować w domu, w zależności od konkretnych potrzeb odbywają się też konsultacje specjalistyczne z psychologiem. Nasze przedszkole jest otwarte dla wszystkich rodziców – mają możliwość obserwowania działalności dzieci, a także czynnego uczestnictwa w tych przedsięwzięciach, uczestnictwa w życiu całego przedszkola.
Rodzice naszych wychowanków mają decydujący głos w zakresie planowania i realizacji działań przedszkola.
Obecnie przedszkole posiada 5 oddziałów w tym 2 integracyjne. W grupie integracyjnej może przebywać maksymalnie 20 dzieci w tym 5 dzieci niepełnosprawnych.
Jesteśmy profesjonalnie przygotowani do tego, by skutecznie stymulować rozwój wszystkich dzieci: zdrowych i niepełnosprawnych, a poprzez to przygotować ich do osiągnięcia gotowości szkolnej. Nasza placówka wyposażona jest w sprzęt rehabilitacyjny i gimnastyczny min suchy basen”.
Przedszkole dysponuje przestronnymi salami wyposażonymi w funkcjonalne meble, atrakcyjne zabawki, pomoce dydaktyczne i środki audiowizualne. Ze względu na swoją specyfikę przedszkole otrzymało pomoce dydaktyczne w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przedszkole zatrudnia:
- wykwalifikowaną kadrę nauczycieli
- wychowania przedszkolnego
- logopedę
- specjalistów z zakresu pedagogiki specjalnej.
Oferujemy dzieciom zajęcia dydaktyczno-wychowawcze oraz różne formy aktywności realizowane z wykorzystaniem metod takich, jak: metoda aktywności muzycznej M.i Ch. Knillów, metody dobrego startu, W. Sherborne, Labana, muzykoterapia, relaksacja itp. Prowadzimy również zajęcia z wykorzystaniem technologii komputerowej, w swojej pracy opieramy się też na multimedialnych programach edukacyjnych.
W naszym przedszkolu dzieci uczą się poprzez zabawę !
Staramy się aby dzieci nabywały umiejętności empatii, wzajemnej akceptacji i wrażliwości na potrzeby innych.
Nasze przedszkole organizuje zajęcia dodatkowe dla dzieci:
Bezpłatne:
- język angielski
- rytmika
- taniec
- zabawy z piłką
- dogoterapia
- gimnastyka korekcyjna
Jesteśmy otwarci na indywidualne potrzeby dzieci w zakresie żywienia.
W ciągu roku szkolnego organizujemy wycieczki do lasu, parku, teatru. Urządzamy także „Festyn Rodzinny”. Nasze pociechy biorą udział w konkursach plastycznych, muzycznych, sportowych i ekologicznych.
Każdego roku rodzice mają możliwość obserwowania lub uczestnictwa w zajęciach otwartych.
Hymn Naszego Przedszkola
Hymn Naszego Przedszkola: „Najlepiej razem”
Słowa: Wanda Chotomska
Kiedy jesteś sam jak palec, sam jak palec.
Świat wygląda dość ponuro i paskudnie.
Bo o smutki, bo o smutki dużo łatwiej,
a o radość, a o radość znacznie trudniej.
Refren:
Najlepiej razem, najlepiej razem
cieszyć się książką, piosenką, obrazem.
I z przyjacielem dzielić każdą swoją
myśl najlepiej razem, zawsze razem
– tak jak dziś.
Kiedy jesteś wśród przyjaciół, to wiadomo
– w trudnych chwilach na drugiego można
liczyć. Bo jak nawet skrzydła trochę ci oklapną,
to przyjaciel własnych skrzydeł w mig pożyczy.
Nauczyciele Publicznego Przedszkola Nr 19 z Oddziałami Integracyjnymi RAZEM w Kaliszu – rok szkolny 2021/22
Nauczyciele Publicznego Przedszkola Nr 19 z Oddziałami Integracyjnymi RAZEM w Kaliszu – rok szkolny 2017/18 | |||
---|---|---|---|
Lp. | Imię i nazwisko | kompetencje | Stopień awansu zawodowego |
1. | mgr Elżbieta Szefer | dyrektor | nauczyciel dyplomowany |
2. | mgr Beata Dudczak | n-l. wych. przedszk. | nauczyciel mianowany |
3. | mgr Kinga Łuczak | n-l. wych. przedszk. | nauczyciel mianowany |
4. | mgr Małgorzata Pilarska | n-l. wych. przedszk. | nauczyciel mianowany |
5. | mgr Urszula Nowacka | n-l. wych. przedszk. | nauczyciel mianowany |
6. | mgr Małgorzata Chrastek-Pietrzak | n-l. wych. przedszk. | nauczyciel stażysta |
7. | Sn Bożena Trzcińska | n-l. wych. przedszk. | nauczyciel mianowany |
8. | Sn Maria Kowalczyk | n-l. wych. przedszk. | nauczyciel kontraktowy |
9. | mgr Dorota Kulawiecka-Dolat | n-l. wspomagający | nauczyciel mianowany |
10. | lic. K.Budzińska | n-l. wspomagający | nauczyciel mianowany |
11. | mgr Marta Barna | n-l. wych. przedszk. | nauczyciel kontraktowy |
12. | mgr Paulina Sakowska | n-l. wych. przedszk. | nauczyciel stażysta |
13. | mgr Honorata Pogorzelska | logopeda | nauczyciel dyplomowany |